Kaiirex

AinaNajihah
F a n g i r l


Tumblr

FootPrint

Archive

Follow
When We Get Married (chapter 2) ♡
♡ 1.4.12 | 9:23 pm | 0 comments
 

sorry lambat update fanfic .. busy sikit

 chapter 2

dia pasangan hidup aku??!
    ''baiklah kelas,hari ini kita akan ada pelajar baru ke kelas ini Min ah..'' cikgu Gyu menjemput min ah ke hadapan kelas. Min ah agak terkejut kerana lelaki tersebut berada di kelas yang sama dengan min ah.''err...anyeonghaseyo...my name is Park Min Ah..nice too meet you all....thanks''min berasa gugup lalu duduk di tempak duduknya manakala cikgu gyu hanya tersenyum melihat kelakuan min ah.
''hye...nice to meet you friend,,..my name is April''sapa april kepada min ah.''April??''min ah agak pelik mendengar nama april yang sebegitu.''owh..actually nama saya Park soo young but saya tak suka dengan nama itu sebab itu saya beri nama april kepada diri saya..hehe..'' april hanya ketawa melihat min ah kebinggungan.''apa kata  kita jadi  kawan baik??''min ah tersenyum lalu mengangguk''boleh :)''
tiba-tiba,''hei awak,saya tak sangka yang awak juga berada di kelas ini..huh'' Ji ho ketawa sinis terhadap min ah. min ah agak berdebar apabila bercakap dengan Jiho akibat peristiwa tadi.''aaa..ya..''min ah berkata.ji ho terus berbisik di telinga min ah dan berkata''kalau macam tu boleh larr awak mengintai saya buat kali kedua atau setiap hari,betul tak'' min ah menolak ji ho lalu memarahi nya,''saya bukan perempuan yang macam tu lar..awak jangan cari pasal dengan saya ya!!!'' ji ho ketawa lalu beredar dari situ. April menenangkan min ah yang dalam kemarahan.''sudahlah tu,min..just relex about it...lagi pown kalau awak nak tahu saya pown tak berani memarahi dia..awaklah orang pertama yang memarahi dia begitu...awak hebat lar'' min ah mengangkat keningnya''what ,i'm the first??''April hanya menganguk.''mengapa?'' april tersenyum''because he's the only famous student here and he's the flower boy among all girls in this school.. u know...''min ah terkejut.



min ah mengeluh seorang diri di dalam biliknya dan memikirkan perkara yang berlaku dia sekolah barunya tadi.''huh, aku ingatkan hari pertama aku sekolah seronok but lain yang jadinya.ni semua pasal si ji ho tu larr....i hate him!!! tapi April baik sangat-sangat dengan aku...aku harap aku boleh jadi kawan baik dia selama-lamanya ah~~''min ah terus membuka beg sekolahnya dan terus buat kerja sekolah yang diberi oleh cikgu gyu tadi.tiba-tiba dia terkejut kerana dia mendapati ada satu surat terselit di buku latihanya.
''surat???'' min ah membaca surat tersebut...
jumpa saya selepas pulang  di padang sekolah esok
 ''jumpa di padang sekolah?'' min ah pelik membaca surat tersebut lalu memikirkan hal tersebut.


selepas pulang sekolah
''min ah...let's go home together,kita balik dengan pemandu saya nak tak?'' April mengajak Min ah.'' mm..tak apa larr..saya akan pulang dengan pemandu saya nanti..awak pulang larr dulu ya'' April menuruti kehendak Min ah dan terus pulang.''saya tak patut bohongi April dan mama.''
semalam
Min ah : mama esok min ah akan ada kelas tambahan..jadi mama beritahu uncle shin bahawa                                            Min ah akan pulang lewat esok ya.
Puan Park : kelas tambahan?? bukankah min ah masih baru di sekolah??kenapa harus ada kelas tambahan
Min ah : Mmmm...Ma...walaupun min ah masih baru tak semestinya min ah tak boleh ada kelas tambahan ma....
Puan Park : Ok,...ok  Darling....
Min ah hanya mampu mengeluh.tiba-tiba seseorang memengang bahu Min ah. Min ah terkejut. seorang lelaki sedang berada di belakangnya.''siapa awak??'' min ah bertanya kepadanya walaupun dalam keadaan terkejut. LElaki tersebut tersenyum.''bonjour, My name is Kim Hyung So. saya kawan baik kepada Lee Ji ho.''min ah terkejut apabila hyung so memberitahu bahawa dia adalah kawan baik kepada Ji ho'' Ji Ho!!! tak mungkin !!.. awak bukanya datang untuk perkenakan saya macam mana ji ho buat pada saya kan..atau ji ho hantar awak untuk balas dendam kepada saya pasal hal hari itu..'' Hyung so ketawa.''kenapa awak ketawa'' min ah pelik melihat hyun so ketawa begitu.''awak.....hahahaha.....awak jangan larr anggap saya macam tu..saya bukan orang begitu larr...sebenarnya saya yang hantar surat itu kat awak...'' hyung so menyambung ketawanya itu.'' awak jangan larr ketawa!!...hmmm...mengapa awak hantar surat itu kat saya?'' Min ah berkata.''actually saya hantar surat itu kat awak sebab saya ingin berkenalan dengan awak la...lagi pun kita bukanya berada di kelas yang sama...jadi...selamat berkenalan ya..saya harap awak akan jadi sahabat saya'' min ah agak senang sengan hyun so kerana dia seorang yang peramah lalu bersalaman dengan hyung so.'' nak pergi minum coffee tak??''hyung so mengajak min ah. min ah tersenyum lalu mengangguk.


di Pejabat presinden park
''park saya sudah tidak sabar untuk meneruskan rancangan kita''presiden lee berkata.''haha, awak jangan risau Lee saya yakin rancangan kita pasti akan berhasil awak percaya sahaja'' presiden park meyakinkan Presiden lee.''park awak rasa anak-anak kita itu mahukan menuruti rancangan kita?''presiden park memikirkannya.''walauapa cara sekali pun rancangan kita harus berhasil...esok kita temukan mereka..apa kata awak lee?? presinden lee tersenyum gembira sambil menepuk belakang presinden park sebagai tanda persetujuaan.


'' min ah...lambat nya awak pulang sayang'' tegur puan park dengan lembut.'' hehe min ah pergi bersiar-siar dengan kawan baru min ah sebentar mama'' jawab min ah.puan park mengelengkan kepalanya.'' Min ah, cepat pergi naik ke atas nanti papa nak tanya min ah sesuatu.'' min ah terus bergegas ke dalam biliknya.beberapa belas minit kemudia...,,,,,''Maama, what happend...what happend papa'' min bertanya kepada mama dan papa nya. presiden park senyum melihat anaknya itu.'' Min ah....esok cuti sekolah kan?'' min ah mengangguk.''esok min ah ikut papa pergi ke sebuah tempat papa nak perkenal kan min ah dengan kawan papa and min ah tolong pakai baju yang papa belikan itu yerr'' min tersenyum lalu berkata''boleh... min ah akan ikut ke mana sahaja papa pergi hehe''. puan park mengoksok kepala min ah. puan park dan presinden park tahu bahawa min ah adalah seorang anak yang baik dan sering menuruti perintah ibu bapanya.


keesokan malamnya  di restaurant hotel 5 bintang
''wah..papa,,,papa nak berjumpa dengan kawan papa ke nak jumpa dengan kekasih papa..haha'' min ah mengusik papanya itu.''min ah...awak nak ke dapat mama baru??'' presiden park memerli min ah. Min ah membuat muka paunya dan menggelenggkan kepalanya.
'' Park!....'' presiden lee memanggil presiden park.''wah!! lee awak tiba tepat  pada masanya'' mereka saling bersapa. '' Min ah..meet uncle Lee and His son Lee ji ho''min ah terkejut melihat ji ho yang memakai baju yang sama warna denganya. dia tidak menyangka bahawa kawan baik papanya itu ialah ayah kepada ji ho.''mmm....nice too meet you uncle....n you....jiii....jiii...hh..hoo'' min ah hanya tersenyum kekok.
mereka menikmati makan malam mereka. Min ah dan ji ho agak kekok menikmati makan malam bersama kerana mereka sering bergaduh di sekolah.''hmm...Min ah...Min ah kenal kan dengan anak uncle, ji ho'' tanya presiden lee kepada min ah. min menggangguk.''kalau macam tu min ah dan ji ho kawan baik larr yerr..''presiden park mengucap kan kata-kata tersebut lalu air yang diminum ji ho dan min ah tersembur.mereka berdua menggangguk.
''ok...macam ni la...sebenarnya papa dan uncle lee nak beritahu min ah dan min ho sesuatu'' presiden park tersenyum.''hmm...sebenarnya papa dan uncle nak satukan min ah dan ji ho'' min ah dan ji ho perpandangan antara satu sama lain.''begini larr kami mahu kamu berdua berkahwin antara satu sama lain.''what!!!!!!!!!!'' min ah dan ji ho terkejut.'' but dad...we're now...only 17 years old.... we can't married each other dad'' ji ho memberitahu papanya.''come on ji ho....tak semestinya kamu berdua harus berkahwin semasa umur kamu 2o or 25 or what....you have to do that so son'' presiden lee menenangkan anak lelakinya itu.''lagi pown ini adalah wasiat atuk min ah dan atuk kamu ji ho..''ji ho semakin buntu.''it can't be....tak semestinya kita harus mendengar wasiat atuk kan dad....'' encim park tersenyum.''jikalau kamu tidak mengahwini min ah kamu tidak akan mendapat sebarang harta daripada keluarga kita ji ho...kamu harus tahu itu''ji ho terpaku.''pa....adakah min juga akan begitu...''min ah bertanya kepada papanya.''ya min ah...kamu tak akan mendapat sebarang harta daripda keluarga kita min...itu adalah salah satu masiat daripada atuk kamu min ah''.min ah dan ji ho tidak dapat berkata apa-apa.mereka memikirkan adakah mereka akan bersama ataupun tidak.

adakah min ah dan ji ho akan mengahwini antara satu sama lain..semuanya akan terbongkar di chapter 3 ,,sasikannya nanti

to be continued

Labels: , , ,




Newer PostOlder Post