Kaiirex

AinaNajihah
F a n g i r l


Tumblr

FootPrint

Archive

Follow
When We Get Married ( chapter 1) ♡
♡ 11.3.12 | 12:59 pm | 0 comments
 
 when we get married
 chapter 1

hari permulaan sekolah

    ''huarhh!!!...good morning beautiful days''Min ah menguap sambil tersenyum keriangan.''hmmm...Min ah how long you want too sleep,wake up darling''puan Park memaggil Min ah.Min ah bergegas siap kerana hari ini adalah hari pertama min ah ke sekolah Seoul Arts High School. Min ah terpaksa pindah ke sekolah baru kerana Masalah kesalahfahaman antara papanya dan pengetua sekolah tersebut.''alangkah baiknya kalau aku tak pindah sekolah mesti seronok,bagaimana kawan-kawan aku yang lain mereka sihat ka?huh...''Min ah mengeluh. ''yang pentingnya hari ini harus menjadi hari yang terbaik dalam hidup aku. hwaiting!!''. ''Park Min ah! come on darling, you will be late soon, hurry!'' puan memanggil min ah buat kali kedua. min ah hanya mengeluh.



''Honey, apa yang saya tahu, betulkah anak Presiden Lee bersekolah di sekolah ayng sama dengan anak kita?'' puan park bertanya kepada Encik park atau lebih dikenali sebagai Presiden park.'' yes you right sweety. anak Lee memang bersekolah di situ dan plan kita harus berjalan dengan lancar sweety'' Encik park tersenyum. '' Mama, let's go ... Min ah tak mau lambat untuk ke sekolah ma!!!...come on!!'' min ah bergegas.''darling,let's eat first'' puan park menasihatinya. ''no ma..go to school first..ok ma..please...'' min ah merayu sambil memujuk puan park. dia tahu bahawa mama tidak akan benarkan dia keluar tanpa bersarapan.puan park hanya tersenyum lebar dengan kerenah anaknya itu.'' ok,let's go darling..'' Min ah mengukir seyuman.


di sekolah
''wow, this school was so big'' Min ah teruja sambil memegang tanya puan park akibat gemuruh untuk ke sekolah baru.''yes darl,sekolah ini hanya untuk keluarga yang bertaraf sahaja sayang'' puan min ah memberitahu anaknya itu.
''Min ah, mama nak pergi daftar nama min ah sebentar..min ah pergi larr jalan-jalan di sekitar sekolah ini dahulu ya..'' puan park terus pergi ke pejabat pengetua sekolah tersebut.'' mama tinggalkan aku keseorangan di sini dan aku tak ada kawan'' min ah berbisik di dalam hati nya..
semasa min ah bersiar-siar di taman sekolah tersebut, min ah terlihat seorang lelaki yang agak tampan sedang bermesra dengan kekasihnya.'' sekolah ini boleh bercinta? wow! aku tak pernah tahu pun,setahu aku sekolah aku yang lama diharamkan bercinta. sesiapa sahaja yang bercinta akan dihukum..'' min ah berleter seorang diri.''tak adil betul!!''leteran min ah membuatkan lelaki dan perrempuan tersebut terkejut. Min ah terus berlari daripada pasangan tersebut.
''wah, lagi sedikit sahaja rahsia saya akan terbongkar..fuh!!'' min mengelap peluhnya akibat terkejut. apabila sahaja min ah beralaih ke belakang dia terkejut kerana lelaki tadi berada di belakangnya.''ahhhh!!!'' min ah menjerit. '' awak ka yang mengintai saya tadi???'' lelaki tersebut bertanya kepada min ah..''mmm...tak larr mana ada awak tersilap orang kot'' min ah membohongi lelaki tersebut. '' oh yea!!....kalau macam tu kenapa awak gelisah sangat ha??!'' lelaki itu berasa curiga terhadap min ah. '' ha?? gelisah?? mm... mana ada, saya tak gelisah pown haha!!'' min ah ketawa sambil ketakutan. lelaki tersebut mendekati dirinya ke min ah. Min ah terkejut. lelaki tersebut memegang rambut min ah sambil tersenyum sinis.'' kalau saya tahu awak yang mengintai saya tadi awak akan benasib malang seumur hidup..faham''. min ah hanya mengangguk walaupun dia berasa takut terhadap lelaki tersebut.''Ji ho, apa yang sudah berlaku ni'' kekasih lelaki tersebut memanggilnya. lelaki tersebut segera menjauhi min ahdan bersifat seperti tidak ada apa-apa yang berlaku.
''owh, Min hee...nothing problem here..i'm just taking to her little bit that's all'' lelaki tersebut membawa kekasihnya itu pergi darpada tempat itu. Min ah hanya terpaku di situ sehinggalah puan park memanggil anak kesayanganya itu. '' min...what happend to you darling?" puan park melihat min ah yang hanya terpaku di situ dan tidak berkata apa-apa.'' min ah!!!'' jeritan puan park itu membuatkan lamunan min ah itu hilang serta merta.'' ya, mama...what happend?? why you calling me up??'' puan park hanya menggelengkan kepalanya..



to be continued
 love note: maaflah kalau ada salah tatabahasa ke aper ke..saya baru lagi dalam bab fanfic nie saya harap korang semua suka ok..gamsa :)
kalau korang rasa lagu infinite and teen top tuh menyemak otak korang semasa korang baca fanfic nie korang tutup jerr lagu tuh ok...sayang korang

Labels: ,




Newer PostOlder Post